Посбник провіднику пасажирських вагонів - О. В. Гребенюк
предметів: віників, ганчірок, паперу, дров;
- наявність і справність колосникових решіток.
НЕ РОЗТОПЛЮВАТИ КОТЕЛ ЛЕГКОЗАЙМИСТИМИ РІДИНАМИ!
О.В. Гребенюк. Посібник провіднику пасажирських вагонів
26
О.В. Гребенюк. Посібник провіднику пасажирських вагонів
27
О.В. Гребенюк. Посібник провіднику пасажирських вагонів
28
Як правильно розтопити котел: 1. Відкрити дверцята зольника - для тяги в котлі; 2. На колосники покласти папір і дрібно нарубані дрова – розпалити їх; 3. Після розгоряння дров, необхідно дрібними частинами підсипати вугілля
рівним шаром;
4. Коли вугілля розгориться і буде достатньо жару, можна підсипати більше
вугілля. При підсипанні вугілля необхідно спостерігати, щоб біля задньої
стінки котла був тонкий шар вугілля, а до дверцят топки - товщий, тобто гірка
- для кращого горіння палива;
5. Золу і шлак своєчасно видаляють з вагона в сміттєзбірники, що знаходяться
в пункті формування та обороту, а також на проміжних станціях.
При здачі вагона провіднику необхідно забезпечити температуру повітря
вмежах норми, в топці палива повинно бути в невеликій кількості, в зольнику
не повинно бути золи, в котельному відділенні чистота і порядок.
2. Водяна система пасажирських вагонів
Призначення водяної ситеми в пасажирських вагонах
Пристрої водопостачання в пасажирських вагонах призначені для
забезпечення пасажирів питною водою і для задоволення їх побутових потреб, а також для поповнення системи опалення водою. У пристроях
водопостачання в пасажирських вагонах передбачені пристрої для кип'ятіння
та охолодження питної води, для постачання гарячою водою умивальних чаш в
туалетах і раковин для миття посуду в службових купе. Всі пасажирські вагони
мають самопливну систему водопостачання.
Заправка вагонів водою здійснюється від водорозбірної колонки на
станціях або в парках відстою не рідше 2 разів у добу. Обсяг запасних баків
розрахований виходячи із середньої норми витрати води на одного пасажира в
добу ≈ 20 л. Для пасажирських вагонів вважається оптимальним запас води на
12 годин. Загальний об'єм води в системі холодного водопостачання у
більшості вагонів - близько 1000 л. Близько 25% всього об'єму води припадає
на забезпечення безперебійної експлуатації гарячого водопостачання.
2.1. Водоналивні труби
Водоналивна труба з головкою знаходиться з неробочої сторони вагона, під кузовом або ж на бічній стінці кузова, з двох сторін.
Резервна наливна головка системи холодного водопостачання знаходиться в
котельному відділенні. Через неї заправку вагона водою виконують у
випадках, коли немає можливості заправити вагон водою через основні
водоналивні головки. Для уникнення обмерзання водоналивних труб
використовують обігрівачі.
Обігрівачі водоналивних труб бувають двох видів: О.В. Гребенюк. Посібник провіднику пасажирських вагонів
29
О.В. Гребенюк. Посібник провіднику пасажирських вагонів
30
О.В. Гребенюк. Посібник провіднику пасажирських вагонів
31
1. Електричні - у вагонів перших випусків.
Обов'язки провідника:
- Включити тумблер на розподільному щиті для обігріву водоналивних
труб за 10-40 хвилин до прибуття поїзда на станцію, де буде проводиться
заправка водою.
-Вимкнути тумблер після заправки вагона водою.
У разі несправності електрообігрівача, відігрівання водоналивних труб
проводиться гарячою водою за допомогою грілки зі шлангом.
2. Від системи опалення - на вагонах випускаються в даний час, є спеціальні
пристрої, в які поміщені водоналивні труби. У цьому пристрої постійно
циркулює гаряча вода від системи опалення - водоналивні труби в холодну
пору року завжди теплі і не замерзають.
2.2. Будова системи холодного водопостачання:
- Великий бак - ємністю 850 л, розташований між дахом і стелею з неробочого
кінця вагона;
- Малий бак - ємністю 80 л, розташований між дахом і стелею з робочого кінця
вагона;
- Труба, що з'єднує великий і малий баки;
- Вентилі, що знаходяться на трубах до баків - призначені для перекриття баків
на випадок їх несправності;
- Від баків відходить труба до унітазу, на ній знаходиться вентиль для
перекриття труби, у разі несправності запірно-пускового пристрою унітазу.
2.3. Запірно-пусковий механізм унітазу
Іноді вода йде під вагон через унітаз, причиною цього може бути: нещільне прилягання клапана до труби, попадання під клапан окалини від
труби, злам пружини, знос клапана. Дії провідника: перекрити вентиль на трубі
до унітазу, закрити туалет, доповісти ЛНП і ПЕМ.
2.4. Система гарячого водопостачання
Застосовується в купейних вагонах. Складається з: бойлерної установки, трубопроводів, кранів розміщених в котельному відділенні.
Бойлерна установка призначена для підігріву води в системі гарячого
водопостачання і для приготування їжі. Складається з:
- зольника з дверцями;
- топки з дверцями, всередині якої розміщений колосник;
- плити для приготування їжі з дверцями;
- димовитяжной труби;
- Бойлера, в якому є змійовик.
Бойлерна установка працює в двох режимах:
1. В опалювальний сезон - від системи опалення. У цьому випадку гаряча вода
із системи опалення поступає в змійовик бойлера, підігріваючи в ньому воду.
Підігріта вода по трубопроводу надходить до кранів умивальних чаш туалетів і
мийки в службовому купе провідника.
О.В. Гребенюк. Посібник провіднику пасажирських вагонів
32
2. Коли не працює система опалення (закінчено опалювальний сезон) - підігрів
води в бойлері здійснюється за допомогою спалювання твердого